torsdag, april 17, 2008

Du kan bli fri

KP (Knut Petter Vangol) synger;

Du er på leting etter et meningsfylt liv
og lengter etter noe mer
Du er på leting etter tilhørighet
Og jeg skal fortelle deg noe du kanskje ikke vet

Du kan bli fri, virkelig fri
fra lenker og bånd
som har hengt seg fast ved deg
langs livets vei
Du kan bli fri, virkelig fri
fra lenker og bånd
som har hengt seg fast ved deg
langs livets vei

Jeg var på leting til jeg en gang fant
svaret på alle mine spørsmål
Jesus kom da på min vei
Jeg spurte da hva han ville meg
Han sa "Det er noe jeg vil si deg"
Han sa;

Du kan bli fri, virkelig fri
fra lenker og bånd
som har hengt seg fast ved deg
langs livets vei
Du kan bli fri, virkelig fri
fra lenker og bånd
som har hengt seg fast ved deg
langs livets vei

Med disse toner ønsker jeg å si til deg;
at livet kan være meningsfylt og godt.
Og jeg vil gjerne dele ordene jeg selv har fått
Herren har noe han vil si til deg;
Han vil si til deg;

Du kan bli fri, virkelig fri
fra lenker og bånd
som har hengt seg fast ved deg
langs livets vei
Du kan bli fri, virkelig fri
fra lenker og bånd
som har hengt seg fast ved deg
langs livets vei

Jeg skal vel innrømme at jeg ikke kan si som KP at jeg fant ALLE svarene... jeg har fremdeles veldig mange spørsmål. Men jeg har tillit til Han som gir meg svarene underveis. Og jeg synger av hjertet med på koret, både som en erfaring og som en lovsangsBØNN

Du kan bli fri, virkelig fri
fra lenker og bånd
som har hengt seg fast ved deg langs livets vei

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjære Siw !

Det er en ting å si at det er mulig å bli VIRKELIG FRI. Det er noe annet å forklare mennesker HVORDAN det skal skje.
Mange sier: Det er bare å ta imot Jesus.Så gjør de det. Opplever å bli født på ny, opplever å bli åndsdøpt. Men likevel ERFARER de , at er er jo ikke VIRKELIG FRI.
Her kommer Rom 6-7 inn. Paulus hadde opplevd alt dette ,med gjenfødelse og åndsdåp Men han var ikke fri enda.
Så får han en erfaring i slutten av Rom 7, som gjør han VIRKELIG FRI.
Vi må hjelpe de som sliter, til å komme inn i dette.

Broderhilsen Bjørn