lørdag, april 12, 2008

Tenk om det er slik...

I Matt.25;14-30 finner vi lignelsen om talentene som skulle forvaltes rett..
Én fikk 10, én fikk 5 og én fikk én talent. Så kom dagen da de skulle vise hvordan de hadde forvaltet dette.

Jeg tenkte på dette i dag, for jeg startet dagen med å tenke på ferdiglagte gjerninger. Jeg spurte meg selv i kveld "Hva utrettet jeg i dag? Om hver dag har sin mening, hva hendte i dag? Det er slutten av dagen, og jeg kommer til Far og sier "Her er dagen du ga meg. Slik ble den"
Kjente jeg krympet litt. Jeg kommer med et lite beger av tårer. Et hjerte som er en smule motløs. Et hode fullt av spørsmål.
Fikk jeg gjort noe sa Du? Åja - det hadde jeg glemt. Den lille gaven, det var da så lite!
Hjalp jeg der? Men det var jo så alt for lite!
Kjære Gud - Du er virkelig Far! En som bryr Deg. Du minner meg også om gutten og matpakka. Jesus som løftet dette lille opp mot Deg og ba om Din velsignelse.
Likevel... kjære Far. Jeg står her og rister på hodet.
Og igjen minner du meg om "Min nåde er nok for deg"
Kom plutselig på en av linkene på siden av bloggen min; tanken :-)


2 kommentarer:

Merete sa...

Hei Tante Sniw!
Vakkert innlegg, og sårt bilde.
Klem fra lille my (som ikke har d så greit for tiden...)

Siw sa...

Føler med deg lille My.

Vi kjenner så godt til Jesu ord "Kom til Meg dere som strever og bærer tunge byrder, og Jeg vil gi dere hvile"

Paulus sier også noe om å være svak.. "Han (Gud) svarte: «Min nåde er nok for deg, for kraften fullendes i svakhet.» Derfor vil jeg helst rose meg av min svakhet, for at Kristi kraft kan ta bolig i meg. Og derfor er jeg for Kristi skyld ved godt mot når jeg er svak, blir mishandlet, er i nød, forfølgelser og vanskeligheter. For når jeg er svak, da er jeg sterk."

Merkelige ord.. Men jeg har erfart at Gud kan gi både trøst og styrke. Ønsker det samme for deg min venn. Hans nåde er nok for deg også ;-)