søndag, april 13, 2008

Vet du hva du vil?

Rett som det er, har jeg vært inne på dette med Guds puzlespill, ferdiglagte gjerninger, engler i oppdrag m.m. Ting som skjer fordi Gud har lagt det hele til rette.

Det er en side jeg ikke skriver like mye om. Kanskje fordi det ikke er min sterkeste side..? HVA VIL JEG EGENTLIG?

Joh.15;7 sier; "Hvis dere blir i Meg og mine ord blir i dere, da be om HVA DERE VIL, og dere skal få det."
Men da må jeg jo også vite hva jeg vil...

Til og med Bartimeus ble spurt "Hva vil du Jeg skal gjøre for deg?" Enda så soleklart det var hva han ville... Jesus ville bare at han skulle SI DET også ser det ut som.

Å være bevisst. Si det med ord.

For tre år siden var jeg i Ukraina, besøkte en stor menighet der, med et utrolig bra hjelpearbeid blant syke og eldre, blant rusmisbrukere, blant fattige og blant gatebarn. Et fantastisk arbeide. Der kunne du se "engler" i oppdrag!! Det som gjorde størs inntrykk på meg, var ledernes store og modige drømmer for dette arbeidet. Det skulle vokse og utvides - med helt konkrete drømmer og planer. De visste HVA DE VILLE.

Kjære Gud... jeg vet at jeg vil følge Deg. Jeg vet at jeg elsker Dine ferdiglagte gjerninger. Men - jeg vet ikke helt hva jeg selv vil...
Jeg har noen forsiktige drømmer, noen håp og lengsler, men jeg våger ikke helt å bestemme meg for hva jeg vil. Hva kommer det av?

Ord 16;3 "Overlat hele ditt verk til Herren, så skal dine planer lykkes." Fantastisk løfte. Men det fordrer jo at jeg har en plan...

Herre, kan du hjelpe meg litt i gang..? Oooo, jeg smiler til deg min Far. Jeg elsker Deg. DET vet jeg i alle fall.

2 kommentarer:

JanEinar sa...

Hei,

Jeg var i Storsalen i kveld og hørte danske Anders Mikael Hansen snakke om misjon i Oslo. Han snakket om at Jesus sendte ut sine disipler i team, og team-tjeneste. Vi var ca 30-35 personer tilstede. Som en avslutning på seminaret utfordret han oss til å dele våre tanker om hva vi drømmer om og hva vårt kall og visjon i og ut fra menigheten er, hver enkelt. For kanskje er det noen som deler akkurat din visjon, som du kan gå i team med, sa han.

Det var fantastisk å høre alle de forskjellige visjonene, og også noen som var noenlunde like. Tilslutt fikk vi anledning til å mingle sammen og snakke med andre som deler samme visjon og kall blandt de fremmøtte.

Det er i slike stunder at menighet blir mening...

Siw sa...

"Det er i slike stunder at menighet blir mening..."

Så utrolig bra - og JA, jeg er enig med deg!