mandag, mai 19, 2008

Dansen

Det har vært en tøff uke.. Jeg fikk akutte magesmerter og havnet på sykehus. Det viste seg at operasjon var nødvendig. En helt ny erfaring for meg.

Hva kan jeg si om uka? Smerte, uro, hvile, glede, sorg, hjelpeløshet, håp, trøst…. Har hatt utrolig mange tanker denne uka.
Skrev gjorde jeg også der. Selv om jeg ikke hadde PC. Jeg fikk lyst til å dele én av “postene” jeg skrev på sykehuset.

-----------------

Det har gått drøye tre døgn etter operasjonen. Jeg må jobbe litt for å få kroppens systemer til å komme i gang. Det beste er å gå. Men å gå når kroppen har smerter og er støl etter for mange timer i senga….?

Jeg måtte stå opp igjen i natt. Prøvde å gå litt opp og ned i korridoren. Ble litt bedre men måtte opp igjen. Da hendte det noe som for meg var et deilig øyeblikk.
Når jeg går nå, bruker jeg en slags rullator som går opp under armene. Plutselig tenkte jeg; “Om jeg lukker øynene kan jeg late som om det er min hjertevenns armer” Så begynte jeg å danse med stolen. Med musikk i ørene, glede i hjertet og en svingom på gulvet. Rundt stolen, inn i stolen, bak stolen, hånd i hånd med stolen. Jeg danset. Og gleden ble nattens medisin.


-----------------

Da jeg med et smil fortalte dette til sønnene mine, utbrøt han på 25 “Mamma, du har vært singel for lenge”
Min sønn på 17 spurte med rynker i panna “Det var vel ingen som så deg?”
Men min venninne bare lo og sa “Du Siw, du Siw, det skal ikke mye til for å glede deg”
Men den som kan glede seg over lite er virkelig velsignet. DET er en erfaring jeg gjerne deler med deg!

Ingen kommentarer: