onsdag, mai 21, 2008

Jesus - mitt daglige under

Jeg hadde kjørt meg fast i mitt eget mønster
Mistet troen på alle mine ønsker
Men Du ble mitt under Jesus, Du ble mitt under!

Jeg gjorde alt for å få det til å stemme
Men stadig vekk så gjorde jeg ei blemme
Men Du ble mitt under Jesus, Du ble mitt under!

Så jeg kastet meg ned og ropte til Deg
For jeg hadde hørt at Du var den eneste vei
Jeg ropte “Jesus, kan Du høre meg nå?
Si meg, hvordan skal dette gå?!”

Jesus - Du gjorde under
Jesus - Du gjorde under!

En gang i blant når alt ser ut til å vakle
Og det oppstår ting som jeg må takle
Da er Du mitt under, Jesus, mitt daglige under!

Og av og til kan jeg rope av glede
For jeg vet at Du alltid er til stede
Du er mitt under - Jesus - mitt daglige under!

Så nå stoler jeg fullt og helt på Deg
For jeg vet at Du er den eneste vei
Du kan lede meg daglig steg for steg
Så jeg kan komme rundt, og av sted

Jesus - det er et under
Jesus - det er et under!

Det er ingen tvil om at Du elsker meg
Selv om jeg roter til mye rart på min vei
Likevel sier Du i Ditt Ord
At jeg er den største skatten på denne jord

Jesus - Du ble mitt under
Jesus - Du ble mitt under!

(Inger Johanne skrev og sang denne på OKS for noen år siden - dessverre husker jeg ikke etternavn... )

Ingen kommentarer: