tirsdag, juli 08, 2008

Keltisk bønn

Jeg omslutter meg i dag
med himmelens krefter:
solens lys
månens stråler
ildens glans
vindens hastighet
havets dybde
jordens tyngde
klippens hardhet.

Jeg omslutter meg i dag
med Guds kraft:
Guds styrke til å støtte meg
Guds makt til å holde meg oppe
Guds visdom til å lede meg
Guds øye til å se foran meg
Guds øre til å høre meg
Guds ord til å tale for meg
Guds hånd til å leie meg
Guds vei til å legges foran meg
Guds skjold til å beskytte meg
Guds engler til å redde meg
fra djevelens snarerfra fristelsene til å synde
fra alle som ønsker meg ondt
fjernt og nær, alene og i flokk.
Måtte Kristus verne meg i dag
fra gift og ildfra drukning og sår
slik at mitt oppdrag måtte bære frukt ioverflod.

Kristus bak meg og foran meg
Kristus under meg og over meg
Kristus med meg og i meg
Kristus omkring meg og nær meg
Kristus til høyre og til venstre
Kristus når jeg står opp om morgenen
Kristus når jeg legger meg om kvelden
Kristus i hvert hjerte som tenker på meg
Kristus i hver munn som taler om meg
Kristus i hvert øye som ser meg
Kristus i hvert øre som hører meg.

Ingen kommentarer: