søndag, juli 20, 2008

Vær ikke bekymret

Det er ikke et krav fra Jesu side, men et tilbud. Det har jeg sagt mange ganger. I tillegg har jeg sagt; - Det at Jesus sier det så mange ganger, beviser at Han forstår vårt problem. Han VET hvor lett vi har for å bekymre oss.

Det hender nok at jeg tenker at det er helt greit å bekymre meg. Det er lov å være bekymret.
Men jeg tror ikke DET var hensikten. Jesus kommer med sitt tilbud fordi dette er det beste; - Å ikke bekymre seg...

Bekymringen kommer først snikende. Så vokser den opp som en stor ugressplante og tar kvelertak på meg. Jeg tappes for energi. Ja, jeg kan til og med bli handlingslammet...

Kom til Meg dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. HVILE.
Klarer Du det Jesus?
Ja, Hans fred som overgår all forstand skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus ( Filip.4;7)

Jeg løfter opp et bekymret hjerte til Deg Herre. Et urolig hjerte som lengter etter den fred som bare Du kan gi.

Stiller Du noen krav?
Den som blir i Meg...
Om Mine ord blir i dere...

Av og til lurer jeg på HVA SLAGS ORD Du snakket om. Noen rundt meg vil helt sikkert si BIBELEN. Men alle ordene der er litt mye for meg.

Jeg kom til å tenke på Johannes, som forteller at Du er ordet. Men - Du sier "Mine ord"..

De ord Du sa i evangeliene ga liv. Lurer på hva Du ville sagt til meg, dersom Du satt her nå?

Takk for alle ordene Du stadig minner meg på. Takk for livet i Deg. Noen dager nå har jeg vært litt bekymret for at jeg bare levde mitt eget liv. Men det er bare den ondes lureri. Jeg ser jo nå mens jeg skriver at jeg HELE TIDEN ER DIN. Kjenner jeg blir glad av å skrive det :-D

Zemanta Pixie

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Siw !
Hadde en samtale med ett menneske i går. Vedkomende hadde det veldig vanskelig. Etter en lang samtale , kom vi frem til at det var følelsene som styrte livet. Føle , føle, føle - kjenne , kjenne , kjenne.
Paulus skriver:"Som bedrøvet, men altid glad."
Går det an. Ja , om vi flytter inn i Guds Ord. Bli i mitt Ord. Dersom dere blir i mitt Ord. OSV.
Jeg kjenner igjen meg selv. Jeg lar følelsene avgjøre hvordan jeg har det. Og da går det opp og ned.
Nei , som du skriver , Jesus har gitt oss ett alternativ.
Bli i Ordet. Tro ordet, på tross av følelser.

Vi må bare si:

LYKKE TIL, TIL OSS ALLE !