mandag, august 25, 2008

Elsker du meg?

Kjærligheten er skjør, det har jeg jo erfart. Jeg kommer ikke utenom det, selv om jeg gjerne vil. Men erfaringen har ikke tatt fra meg motet til å prøve igjen. Vil denne kjærligheten tåle alt? Erfaringen sier noe annet. Klart jeg er litt redd..

Sigvart Dagsland synger "Elsker du meg?"

Jeg skar inn ordene i barken med kniv;
”Jeg elsker deg” – og det er sant!
Du skrev det samme på papir,
men du brukte blyant
For da kunne du viske det ut

Jeg sa det både ute og inne
”Jeg elsker deg” – og det er sant
Du sa det bare ut i lufta
så orda med vinden forsvant
og da ble de viska ut

Jeg elsker deg!
Elsker du meg?
Åh, om det var sant?!
Men du forsvant ut,
før jeg fant ut

hvem du var..

Jeg sa det både tidlig og sent
”Jeg elsker deg” – og det er sant
Du sa det bare sent om kvelden
når dagen i fortiden rant
så natten kunne viske det ut

Jeg sa det både titt og ofte
”Jeg elsker deg” – og det er sant
Du sa det når du syntes du måtte,
og så til en annen kant…
Tiden, den visket deg ut

Tiden, den visket deg ut...

Jeg elsker deg!
Elsker du meg?
Åh, om det var sant?!
Men du forsvant ut,
før jeg fant ut

hvem du var..
Tiden, den visket deg ut


Guds kjærlighet er kanskje det eneste som virkelig holder... Og den holder ikke bare en kort stund. Den holder til og med LENGER enn "til døden skiller ad"! Den holder igjennom det, og enda videre inn i evigheten.
Herre - hjelp oss å ta vare på denne så skjøre kjærligheten. Styrk vår mennesklige kjærlighet med DIN kjærlighet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Siw ! Her er du inne på kjernen. Guds kjærlighet. Vi har nok ikke full kontroll på de andres kjærlighet. Men VI kan bestemme oss for å leve i denne kjærligheten , som er gitt oss av Gud. Jeg tror at det eneste som kan skille oss fra denne kjærligheten fra Gud som elsker alle , er vår stolthet. Skal vi la stoltheten fare , de årene vi har igjen på denne jorden, og være kanaler for Guds fantastiske kjærlighet. Bjørn

Siw sa...

Tusen takk Bjørn - jeg trengte de ordene i dag. La stoltheten fare... og bli kanaler.. Får jeg til det?

Jesus sa til kvinnen ved brønnen; "Om du visste - da hadde du bedt og fått..."

Herre, jeg ber om dette levende vannet Du forteller om! La det strømme gjennom meg..

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Siw sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Siw sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.