søndag, august 17, 2008

Stor er din trofasthet

Stor er din trofasthet, Jesus, min Frelser
Aldri en skiftende skygge hos deg
Evig den samme, din nåde imot meg
Som du har vært, blir du alltid for meg

Stor er din trofasthet, stor er din trofasthet
Dag etter dag jeg din kjærlighet ser
Alt jeg behøver, din Faderhånd gir meg
Trofast du er, så hva trenger jeg mer?

Sommer og vinter, ja våren og høsten
Sol, måne, stjerner, de vitner om deg
Hele Guds skaperverk hever da røsten
Stor er din trofaste omsorg for meg

Syndene tilgitt! Din fred i mitt hjerte
Fryder meg alltid når du er meg nær!
Styrke i dag og et nytt håp for i morgen
Herre, jeg har deg så inderlig kjær

Stor er din trofasthet, stor er din trofasthet
Dag etter dag jeg din kjærlighet ser
Alt jeg behøver, din Faderhånd gir meg
Trofast du er, så hva trenger jeg mer?

(Thomas O. Chisholm - 1923)

1 kommentar:

anneth sa...

Nydelig sang��