tirsdag, november 25, 2008

Ingen tok farvel med Solveig 83 ...

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2787287.ece

Det gjorde rett og slett vondt å lese. Det verste er at hun ikke er den eneste - det er mange av dem. Jeg finner ikke ord for den ensomheten de må ha kjempet med - for det må de da ha gjort?
Nå vet jeg at noen velger ensomheten - men jeg tror de fleste som er SÅ ensomme, har det vondt. Veldig vondt. Atikelen forteller videre;

Eldre kvinner er mest ensomme
Hver tredje kvinne over 70 år er sterkt plaget av ensomhet.

Det viser tall fra Statistisk sentralbyrå.

Eldre kvinner har ofte mistet både helse, partner og venner og er derfor mer ensomme enn menn i samme aldersgruppe, peker Knut Halvorsen på i sin bok "Ensomhet og sosial isolasjon i vår tid"

Absolutt noe å tenke på - og aller helst gjøre noe med, dersom jeg/vi kan ...


Dixi fra Jesus Onlie (Rudi bloggvenn :-) delte en vakker bønn av moder Teresa med oss.

En bønn for dem som ikke er ønsket

Vår kjære Herre - du som har gitt meg mot
til å tro at jeg er ønsket av deg.
Gi meg styrke, slik at jeg kan elske
dem som ikke er elsket,
slik som du elsker og ønsker meg.

Du vet det - Herre
at det å være uønsket
er å være blant de fattigste av de fattigste.

En rik mann eller en velstående kvinne
kan også være uønsket.
Det kan også de fattige
på denne lille jorden du har gitt oss.

Gjør det slik at vi alle blir rike i ditt kongedømme,
også her på jorden,
ved å vite at du ønsker oss,
og at vi ønsker hverandre.

Din kjærlighet, forståelse og nærvær
er de største skatter i mitt liv. AMEN.

Bønn av moder Teresa

Ingen kommentarer: