lørdag, januar 24, 2009

levende vann

Vi har et norskt uttrykk som sier "Å hoppe over bekken etter vann" Lurer på om ikke jeg har lett for å gjøre akkurat det, når det gjelder det levende vannet?

Jeg ber som kong David gjorde (i salme 63;4)
Gud, du er min Gud, som jeg søker.
Min sjel tørster etter deg,
mitt legeme stunder etter deg
i det øde, tørre, vannløse land.


Men Jesus gjorde mer enn å si at Han hadde levende vann å gi. Han sa at dette vannet skulle være i meg, som en kilde som stadig veller fram. Og likevel tørster jeg? Jesus sa også at jeg aldri i evighet skulle tørste. Det er bare å drikke. Men jeg ... hopper over bekken etter vann. Jeg leter og søker - etter det jeg allerede har?

I salme 23 sier kong David "Du dekker bord for meg, like for mine fienders øyne. Mitt beger flyter over"

Jeg trenger å SE hva jeg allerede HAR.

3 kommentarer:

Merete sa...

Gud, du er min Gud, som jeg søker.
Min sjel tørster etter deg,
mitt legeme stunder etter deg
i det øde, tørre, vannløse land.
AMEN!!!!!!!! JEG BER OGSÅ!!

Siw sa...

Så godt å høre lille My :-)

Merete sa...

Jeg savner deg Tante Sniw.... Har jeg deg på MSN lengre? Jeg tror ikke d...tx2steps@hotmail.com