fredag, februar 20, 2009

Er du tøff nok?

(bildet ble funnet på google en gang for lenge siden...)

Jeg satt og surfet litt, og kom innom en debattside jeg var angasjert på for lenge siden. Og alt er som før ... det krangles i øst og vest, og alle mener de at de har rett. Sinte blir de også på hverandre, og beskyldninger hagler. Jeg rister på hodet og vet at denne nettsiden ikke er no sted for meg.

De siste dagene har jeg tenkt litt på dette med tro og tvil. Det finnes mange grunner til at mange gir opp sin tro. Dessverre tror jeg hovedgrunnen er andre kristne...

Børud synger "Jesus spør om du er tøff nok til å vise hvem du hører til" Man må være tøff for å møte verden der ute. Videre har jeg vokst opp med sangen "Hør hvor det stormer der ute, her er det fredfullt og tyst"...

Hvor er det fredfullt og tyst? Hvor må man være tøff nok? I egne rekker...?
Men Jesus visste hva de tenkte, og sa til dem: «Hvert rike som kommer i strid med seg selv, blir lagt øde, og en by eller et hus som kommer i strid med seg selv, kan ikke bli stående. (Matt.12;25)
Alvorlig å tenke på! Den onde vet hvordan han skal kjempe. Det er ikke verden der ute som er farlig, kampen foregår på innsiden... i minst like stor grad som fra utsiden.

Jeg snakket litt med en venn om dette i dag, og vi er vel ikke helt enig i dette resonementet. Men han sa noe som jeg absolutt er enig i "menigheten er som samfunnet rundt oss - på godt og vondt. Men vi har noe som skiller - fokuset på tilgivelse og gjenopprettelse"
Og hvem trenger ikke det i dag..?

Kjære Gud - Ditt legeme trenger sårt helbredelse. Jeg ber for Din menighet! Hjelp oss å være det DU har tenkt!

4 kommentarer:

Trude Lutt sa...

Godt skrevet - takk for at du delte disse tankene.

God bless you!

Siw sa...

Gud velsigner deg også :-)

Anne-Line sa...

veldig bra skrevet! Du har et vedig bra poeng! Kjekt å lese andre kristene blogger!

Siw sa...

Takk det samme! Likte veldig godt ditt motto på toppen av bloggen din;

En god latter forlenger livet
Jesus gjør det evig