fredag, februar 13, 2009

Mange slags bønner

Jeg sitter her og er ganske stille. Bare ganske... for jeg skriver jo, og tenker en del. Men ordene finner jeg ikke så mange av. Likevel vet jeg at jeg er i Guds nærvær. Jeg søker Ham jo, og da har Han lovet å være nær.

Før jeg har et ord på tungen Herre, vet Du det full og helt (Salme 139) Det har alltid vært trøst for meg å vite. For jeg har dager med mange ord, og dager uten ord. Likevell vet jeg at Han alltid hører og forstår meg.

Fikk lyst til å ta fram en bloggpost jeg har skrevet tidligere også, om bønn (som også har andre linker til samme tema)

Et avsnitt herfra sier bl.a:

David skrev i salme 56;9
Du har skrevet opp
hvordan jeg flakket omkring;
mine tårer har du samlet i din flaske.
Står det ikke i din bok?
Jeg ser for meg at Gud også har en bok med alle bønner. Som om Han samler dem i kjærlighet og omsorg.

Ja mer enn det da (leer) for Han har jo OMSORG for oss. Han hører våre bønner, og svarer på dem. Som jeg jo sitérte i går fra Jeremias
Rop på Meg, så vil jeg svare deg og fortelle deg store og ufattelige ting som du ikke kjenner til.

Ingen kommentarer: