lørdag, februar 28, 2009

Ta på Guds fulle rustning...

Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. Stå da fast! Spenn sannhetens belte rundt livet og kle dere i rettferdighetens brynje, stå klar med fredens evangelium som sko på føttene. Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. Ta imot frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord. Gjør dette i bønn, og legg alt fram for Gud! Be alltid i Ånden!
(Ef.6;10-18)

Jeg trenger mer av dette - helt klart. Jeg skrev litt om det å väre töff nok for litt siden. Den störste kampen foregår hverken "der ute" eller "her inne" - den störste kampen forgår i mine egne tanker. Joyce Meyer har skrevet en bok hun kaller "kampen om ditt sinn", og jeg må innrömme at den treffer ganske bra i sin beskrivelse.

Hvilke tanker strömmer gjennom mitt hode, og mitt hjerte? Hva åpner jeg opp for? Hva fokuserer jeg på.
Det er jeg som velger mine tanker og mitt fokus (sies det) men det oppleves ikke fullt så lett. Jeg er sårbar... alt for mye for tiden.

Det var derfor jeg kom på dette verset som Paulus skrev til Efeserne. "Ta på Guds fulle rustning" Handler det om övelse tro..? Trening rett og slett..? Ta opp kampen...

Jeg har tenkt en del på trening i det siste (fysisk) Jeg trenger trening for ÅND; SJEL OG KROPP.

sannhetens belte rundt livet og kle dere i rettferdighetens brynje, stå klar med fredens evangelium som sko på føttene. Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. Ta imot frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord. Gjør dette i bønn, og legg alt fram for Gud!

Troens gode strid..

2 kommentarer:

Victoria sa...

Hei! Må bare fortelle deg at du har en virkelig nydelig blogg, som jeg titt og ofte må innom :) Takk for alt du skriver om troen, det er både inspirerende og lærerikt :)

Siw sa...

Tusen takk - så godt å høre! Jeg deler det jeg opplever der og da, først og fremst fordi det gjør meg godt å sette ord på det. Men også i håp om å møte andre som deler min tro og kanskje erfarer noe av det samme som jeg gjør. Eller erfarer noe helt annet (ler)

Om jeg oppdager at ordene blir til velsignelse for andre - da gleder jeg meg stort :-)