mandag, april 27, 2009

Gjør min sjel vakker ..

av Roland Utbult

Du som gir blomstene gylne farger
Som lar solen belyse vår verden
Du som vil hvert menneske vel
Gjør min sjel vakker

Du som har skapt fuglenes sang
Som jeg kan vekkes av i en soloppgang
Du som finns i glede og sorg
Gjør min sjel vakker

Over berg, gjennom dal, går et menneskes vei
Vi møter ytre og indre krav,
men ingen behøver bære sine byrder selv

Du som forener himmel og jord
Som skaper skjønnhet der smerten bor
Lær meg å hantere min egen situasjon
og gjør min sjel vakker

Over berg, gjennom dal, går et menneskes vei
Vi møter ytre og indre krav,
men ingen behøver bære sine byrder selv

Du som gjør havet spennende og rikt
Og som forvandler vann til vin
Jeg ber deg bare om ett mirakel til;
Gjør min sjel vakker.


Leste nettopp en nydelig historie fra Rolands egen blogg;
Samma år fick jag också sjunga duett med en sädesärla inför 3.000 personer i en tältkyrka i Norrland. Ärlan hade byggt bo och matade sina ungar ovanför scenen. När jag började sjunga ”En sång inom mig” så flög den ner och satte sig på talarstolen intill pianot. Där sjöng den med ända till slutackordet då den lyfte och flög tillbaka till boet. Det blev jubel i tältkyrkan! Vem som sjöng vackrast? Fördel sädesärlan.

Roland Utbult


Snakk om vakkert :-)


1 kommentar:

Gladie sa...

Fantastisk nydelig :D Fant denne siden da jeg google "vakker sjel" for å finne tekst til et nydelig bilde av guttungen - og det traff meg midt i hjertet. Takk! :D