tirsdag, april 21, 2009

Kan eg gjørr någe med det?

Når sangen toner ut, henger spørsmålet igjen i lufta "Kan eg gjørr någe med det?" En utfordring som det er lett å svare nei på. For hva kan vel lille meg utrette?

Men så kom jeg på noen opp igjenom historien ... som reiste seg opp og utgjorde en forskjell i VERDEN! Selv utgjør jeg knapt nok en forskjell i mitt eget nærmiljø..

"Hva kan jeg gjøre, jeg er så liten?!"

Kom til å tenke på Gideon også. Han sa om seg selv at han var av ringeste ætt og i tillegg minstemann i flokken. Så hvem var vel han? Men da han møtte en Herrens engel ble han møtt med følgende hilsen «Herren er med deg, du djerve kjempe.» Slik var det Gud så på Gideon.

Hva ville Gud sagt til meg tro? "Stå på Siw, jeg vet at du kan, for Jeg er med deg!"

Sigvart synger også så sant "Hjelp oss sammen vi som tror; - at mye kan vi hvis vi vil det, mens vi venter her på jord"

Hva kan jeg gjøre?

2 kommentarer:

Wannabe advokat sa...

du virker stødig på bibelen! Vet du om hvtiløk noen gang er nevnt i den?

Hilsen WA

Siw sa...

Ja, det er det faktisk :-) I 4.Mos.11;5 står det "Vi minnes fisken som vi spiste i Egypt, og som vi fikk for ingenting. Vi minnes agurkene, melonene og purren, rødløken og hvitløken" :-) Så vet du det.

Men det visste jeg faktisk ikke før du spurte (leer) så jeg søkte på ordet på nettsiden bibelen.no
Nå sa vel ikke dette bibelverset så mye om hvitløken, men ordet er i alle fall nevnt, og vi forstår at den var av det gode :-)