tirsdag, mai 05, 2009

Det underlige livet

Jeg har snakket en del om valg det siste året. Jeg står ved et veiskille og må velge. Det var så vanskelig. Mest fordi jeg ikke visste hva valget ville føre til. Framtiden kunne bli hva som helst... våget jeg og velge det ukjente framfor det kjente?

Men hvem kjenner vel framtiden? Det har jeg så absolutt fått erfare i dag. Jeg som trodde jeg stod på valg mellom det kjente og ukjente - jeg må bare erkjenne at framtiden er og blir det ukjente - uansett hvilket valg jeg måtte ta.

Jeg sitter og tenker tilbake på livet. På alle overraskelsenen som har kommet underveis, både behagelige og ubehagelige - ja til og med overraskelser som ble så skremmende at jeg ikke trodde jeg ville komme igjennom dem.
Med et smil må jeg innrømme at jeg klarte det. Komme igjennom dem altså.

Jeg vil også komme gjennom dette.
Hvorfor er du full av uro, min sjel,
hvorfor stormer det i meg?
Vent på Gud! For enda en gang
skal jeg takke ham, min frelser og min Gud.

(Salme 43;5)

1 kommentar:

Anders W. Ellingsen sa...

Tro at valget gir seg selv når du har Sønnen i tankene. Det vil si: Alt ordner seg for snille barn. Gå for frelse og dom og det blir bra uansett hva du velger. :-)

TA EN TITT

Ta en titt på siden min!
Du må tro at den er fin.
Dikt jeg skriver - livet om.
Kom og voks ved blikk og dom!


(http://dikt-ellingsen.blogspot.com/9