tirsdag, juni 02, 2009

Himmelen for meg

Jeg så “En engel i blant oss” i ettermiddag, og det var særlig to ting som festet seg hos meg. Hovedpersonens mor var nettopp død, og var selvfølgelig svært savnet av sin datter. Moren hadde tro på Gud, og sa ofte til sin datter “Jeg ber for deg” hvorpå datteren svarte med glimt i øye “Du gjør meg gal” Datteren delte ikke morens tro.
Men etter morens død, oppdaget datteren at hun savnet akkurat disse ordene “Jeg ber for deg”. Hun trodde ikke selv – likevel…

tbaa
Plutselig befant datteren seg i fare og trodde hun skulle dø – alene. Men hun var ikke alene. Hun møtte en engel. Hun trodde hun halusinerte, men engelen svarte “Jeg var hos din mor, hun var ikke alene. Hun ba for deg hver dag, og hun ber fortsatt for deg

Det er litt ukjent tanke for protestanter, men en helt naturlig tanke for katolikker.
I Joh.11;25 sier Jesus "Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør"
Heb.12;1 forteller; “…når vi har så stor en sky av vitner omkring oss…”

Datteren ble overrasket og sier “Så det er virkelig? Himmelen finnes?” Ja, svarte engelen. Himmelen starter der du møter Gud.

Himmelen er uforklarlig
slett ikke lett å forstå
Men jeg har begynt å begripe
at den er virkelig nå

Himmelen for meg det er Jesus
evigheten er der han er
herligheten er i hans nærhet
himmel er å være der

Det gjelder å se det sentrale
Det gjelder å bruke sin tro
å se inn i himmelens rike
i sentrum der er en person

Himmelen for meg …

Det er nok mange som spør meg
er himmelen virkelig sann?
Hver gang jeg får dette spørsmål
svarer jeg likedan

Himmelen for meg …

(Sang av Arnold Børud)

Ingen kommentarer: