onsdag, august 05, 2009

David Phelps - The Singer



David Phelps skrev en helt spesiel sang (The Singer”) hvor han blant annet beskriver Gud som synger ut “bli lys” under skapelsen. Og senere, da Jesus blir født i Betlehem, synger Gud igjen inn i menneskenes mørke hjerter “bli lys!”"

Dette fikk meg til å tenke på meg selv, og mine (til tider) mørke tanker. Gud sier inn i mitt sinn, inn i mine tanker; “bli lys”

Salme 139 sier så trøstefullt;
Og sier jeg: «La mørket dekke meg
og lyset omkring meg bli til natt»,
så er ikke mørket mørkt for deg,
og natten er lys som dagen,
ja, mørket er som lyset.

Salme 18 sier også (som så sant er!) “min Gud lyser opp i mitt mørke”

Når Jesus ble født (sang David Phelps) sa Gud igjen “Bli lys” – og da Jesus ble voksen sier han selv i Joh.8;12 “

Igjen talte Jesus til folket og sa: «Jeg er verdens lys. Den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys.»

1 kommentar:

Siw sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.