onsdag, september 23, 2009

Bekymring

Joda - jeg er der - igjen... selv om jeg vet at jeg ikke behøver. Det er så vanskelig å la være.

Dette er meningen med lignelsen: Såkornet er Guds ord. Det som falt blant tornebusker, er de som nok hører ordet, men på veien gjennom livet kveles de av bekymringer .... og bærer ikke fullmoden frukt. (Luk.8;11 og 14)

Jeg ser jo ikke lenger enn dagen i dag. Min bekymring ligger for det der framme..

Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde?
Så gjør dere ingen bekymringer for morgendagen; morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage..
(Matt.6;27 og 34)


Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er mild og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for sjelen. For mitt åk er godt og min byrde lett.» (Matt.11;28-30)

Ingen kommentarer: