torsdag, februar 25, 2010

Frihet

Jeg så et TV-program i dag, om en svært overvektig mann. Han sa blant annet; "Om jeg skulle lage en liste over hva jeg savner aller mest, så skulle frihet stå øverst på lista" Han var bundet til rullestol pga vekta, å det var så mye han var hindret fra å gjøre. En tanke som slo meg, var at ordet frihet egentlig er litt komplissert. Han hadde jo frihet til å spise hva han ville..? Men friheten tok fra ham en annen frihet - ganske mange friheter faktisk. Det som kunne se ut som frihet, var ikke det.

Jeg kom på at jeg skrev litt om dette tema tidligere, og fant det fram på nytt. "Jeg har bestemt meg.."

Tror jeg må ta til meg den posten på nytt kjenner jeg... og legge til;
Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast og la dere ikke igjen tvinge inn under trelldommens åk. Galaterne 5;1

Ingen kommentarer: