torsdag, februar 04, 2010

På oppdagelsesferd gjennom Ordet

Det er en del år siden nå ... men jeg fikk et tips om hvordan jeg kunne lage min egen bibelleseplan. Det gjorde det litt spennende å lese hele bibelen. Og utfordrende. Jeg opplevde bibelen med hele følelsesregistret. Både glede og sorg, jubel og skuffelse, oppmuntrende og provoserende - ja, også sinne. Husker at jeg ved en anledning slengte bibelen bortover bordet og sa høyt "står dette virkelig her..?!" For ja - bibelen kan også være sjokkerende. Og helt ærlig... den kan også være gørr kjedelig. Spesielt når jeg leser mye jeg ikke klarer å forstå.

Likevel opplevde jeg mest glede og oppbyggelse. En indre styrke. Jeg opplevde at det var liv i Ordet :-) 

Nå har jeg lyst til å gjøre det igjen - gå på oppdagelsesferd gjennom bibelen. Vil du være med? Da kan du ta en titt her. Del gjerne noen tanker med meg om du vil - enten rett i denne bloggen eller via mail (se til høyre)
Jeg startet for noen dager siden, så alle skriftsteder er ikke skrevet inn enda. Men det er mer enn nok å begynne med i alle fall :-) Så får vi se da, når vi kommer igjennom hele igjen.

Ingen kommentarer: