fredag, mars 05, 2010

Det jeg har ..

I kirken vår har vi denne måneden en felles utfordring. Vi skal lese igjennom apostlenes gjerninger i løpet av måneden.

I kapitel 3 møter vi en lam tigger som strekker fram hånden i håp om å få noen få mynter til mat.. men Peter har visst ingen penger på seg. Han sier(sitat)

"«Sølv eller gull har jeg ikke, men det jeg har, vil jeg gi deg. I Jesu Kristi, nasareerens navn befaler jeg deg: Reis deg og gå!»  Og han grep hans høyre hånd og reiste ham opp. Straks fikk han styrke i føttene og anklene, han sprang opp, kunne stå og gikk så omkring."

Jeg blir nesten stum. For jeg hadde nok ikke møtt den lamme tiggeren på akkurat samme måten kan du si... Men tenk om det er mulig? Jeg har jo hørt at dette også skjer i dag. Som 10-åring så jeg det faktisk med egne øyne :-)
En annen ting jeg la litt ekstra merke til, takket være en svensk oversettelse "Petrus insåg genast sin chans och började tala til folkskaran" (v.12) Jeg ønsker jeg lettere kunne se mulighetene, og våge å gripe dem også!

En sang dukket plutselig opp inni meg "Nærmere deg min Gud, nærmere deg" Ja, det er min lengsel.

Ingen kommentarer: