mandag, april 05, 2010

Ikke bare høre - men gjøre :-)

Vår kirke har i samarbeid med Teamevangelisation arangert påskfestival i år. Jeg fikk lyst til å fortelle om et lite vitnesbyrd (som vi gjerne kaller det) som gjorde inntrykk. Han fortalte at han hadde vært på mange slike festivaler. Det er gjerne sterke stemninger også på slike steder. For det er mange, og inspirasjonen er på topp. Men han fortalte at han aldri følte at han hadde kraft og styrke. Han kjente ingenting, og var skuffet over det.
Men så opplevde han noe uventet. Han ble med et team for å drive hjelpende gatearbeid. Må innrømme at jeg ikke helt husker området eller type hjelpearbeid... Det viktige var imidlertid at han ble så overrasket over kraften og styrken han følte han fikk i sitt engasjement.
Å jeg vet egentlig hva han snakker om. For jeg har også vært med på dette en gang, noe jeg ser på som min sterkeste opplevelse hittil. Jeg var heldig å få være med et team til Ukraina.

Han konkluderte med dette "Så lenge jeg bare søkte å kjenne og føle for min egen skyld, kjente jeg ikke noe. Det var først når jeg våget å GÅ at kraften kom" Jeg følte meg absolutt truffet. Jeg venter ofte.. syntes at jeg må kjenne meg tent. Kjenne kraften FØR jeg kan gjøre noe aktivt. Men det er ikke slik det fungerer. Han fortalte også at han så for seg Guds vei på en ny måte. Det var ikke en vei man så der framme foran seg. Det var som om Gud bygget veien under føttene hans, mens han gikk (om du forstår bildet) Når jeg våger å gå, det er da jeg TROR :-)

Bibelen snakker jo også om å være en ordets gjører, ikke bare hører... Det siste er jo ofte lettest ;-)

Ingen kommentarer: