lørdag, mai 08, 2010

Din og min verden

I dag ble det så tydelig, at din og min verden er forskjellig... Et møte mellom flere personer, som garantert oppleves forskjellig. Tanker og følelser som havner i hver sin verden.

Jeg gruet meg faktisk. Bekymret meg for flere av de jeg skulle møte. Hvordan har de det? Hvordan opplever de det? Hva er vanskelig? Og hva er mer enkelt? Hva kan gjøres? Og hva er komplett umulig..? Hva burde jeg gjøre? Hva burde jeg absolutt ikke gjøre?
Eller enda vanskligere... hva burde jeg ha gjort?

Takk for at du Herre, var med oss i dag. Takk at du fortsatt er med, og hjelper oss når våre verdner møtes! Du som så høyt elsker HELE verden.


T og M: Kristin Solli Schøien 1969

Gud, du er ikke i min verden, allikevel er jeg i din.
Selv om jeg synder, så har du meg kjær.         
Nå ser jeg hvor galt det er
at du ikke er i min tanke, allikevel er jeg i din.
Du av nåde meg gav dette overflodshav,
og allikevel glemmer jeg deg.

Gud, du er ikke i mitt hjerte, allikevel er jeg i ditt.
Selv om jeg synder, så har du meg kjær.
Nå ser jeg hvor galt det er
at jeg ikke holder din hånd, men allikevel holder du min.
Du har sagt: Be og få, og hvis jeg banker på,
vil du selv lukke døren opp!

Gud, kom og vær du i min verden
slik jeg alltid er det i din!Selv om jeg synder, så har du meg kjær.
Nå ser jeg hvor riktig det er
at jeg alltid holder din hånd
slik som du, Herre, holder i min.
Gode Gud, kom du inn i mitt hjerte og sinn.
Du skal aldri mer utenfor stå.

Ingen kommentarer: