tirsdag, mai 18, 2010

Livets små øyeblikk

Jeg har et hobbystempel med følgende tekst "Livet består av øyeblikk - nyt dem!"

I dag hadde jeg et sånt øyeblikk. Jeg bor på en øy, og må ta ferja til jobben. På vei hjem i dag, skinte sola fra blå himmel. Jeg valgte å gå ut på dekk - helt foran i båten. Deilig utsikt ut mot havet, og i horisonten en blå solskinnshimmel. Og så har vi øyene da, med mange spennende hjem og flott natur. Jeg bøyde meg over båtripa og så regnbuen skinne i sjøspruten. Et fantastisk øyeblikk - bare å nyte.

Så hva ville jeg dele med dette? Øyeblikket selvfølgelig. Ja, kanskje jeg skulle legge til en oppmuntring til å ta vare på slike? Hadde du noen spesielle øyeblikk i dag?


Bildet er fra et annet verdifullt øyeblikk :-)


Salme 8
Til korlederen. Etter Gittit.
        En Davids-salme.
     2 Herre, vår Gud, hvor herlig ditt navn
        er over hele jorden,
        du som har utbredt din prakt på himmelen.
     3 Av småbarns og spedbarns munn
        har du reist deg et vern mot dine fiender
        for å stanse hver motstander som vil ta hevn.
     4 Når jeg ser din himmel, et verk av dine fingrer,
        månen og stjernene som du har satt der,
     5 hva er da et menneske, siden du kommer det i hu,
        et menneskebarn, siden du tar deg av det?
     6 Du gjorde ham lite ringere enn Gud
        og kronet ham med ære og herlighet.
     7 Du gjorde ham til herre over dine henders verk,
        alt la du under hans føtter:
     8 Sauer og okser, alle sammen,
        ja, også de ville dyr i marken,
     9 fuglen i luften og fisken i sjøen,
        alt som ferdes på havets stier.
    10 Herre, vår Gud, hvor herlig ditt navn
        er over hele jorden!

Ingen kommentarer: