søndag, juni 20, 2010

Trærne skal klappe i hendene

Jeg tenkte på ordet fra Jesaja 55;12 da jeg gikk tur i dag. Det er laget en sang om det også, så jeg har hørt det en del ganger. "Ganske poetisk" har jeg tenkt de gangene jeg har hørt det. Naturen er jo vakker, så visst er det en lovsang til Gud!

        Fjellene og haugene
        skal møte dere med jubelrop,
        og alle trærne på marken
        skal klappe i hendene.


 Men i dag, da jeg gikk en tur, og hørte hvordan bladene på trærne blafret i vinden... da kom jeg plutselig på dette verset igjen, og måtte le. For visst klappet de i "hendene"?!

Og naturen sang flere lovsanger, i form av fugler, innsekter, skvulpende vann mot klipper, sauer som brekte. Ikke bare øret fikk høre lovsangen, for også det jeg så med øynene var til glede. Det jeg kunne lukte. 
Og vel hjemme kunne jeg også smake - en himmelsk lappskaus (fruktsalat).

Her kan du jo ta en liten titt på hva jeg så i dag; GUD VELSIGNER DEG! 







1 kommentar:

Tor Albertsen sa...

Sä flott refleksjon og nydelige bilder!