torsdag, mars 10, 2011

ett steg fram, og to tilbake?

Ja, det hender jo i blant, ikke sant? Livet er virkelig ikke "ren plankekjöring"... det har sine krumspring, berg og dal, ja til og med blindveier..

Smiler ved tanken på at Jesus sier om seg selv at Han er VEIEN, sannheten og livet. Jeg tror det! Men heller ikke det er "ren plankekjöring"
Jesus elsker oss og forstår oss. Som bibelen sier, er han prövet i alt - dog uten synd. Altså vet han hvordan det er å väre menneske. "Kom til meg alle dere som strever og bärer tunge byrder" (for ja, Han vet at mange av oss gjör nettopp det) "Vär ikke bekymret" (det sier han mange ganger, for han vet at de aller fleste av våre tanker er nettopp det) Han som ER livets bröd, levende vann, verdens lys, frelser, fredsfyrste - han vil dele det med oss.

Jeg tok et nytt steg, i HÅP. Et håp jeg har fanget og mistet mange ganger i löpet av den siste tiden. Nå vet jeg ikke lenger hvor veien går. Men EN ting vet jeg fremdeles. Nemlig at Gud er trofast. Ufortjent av bare nåde, opplever jeg det. Det er jo nettopp DET som er hele budskapet. NÅDE.

Jeg er redd jeg må ta ett steg tilbake. Kanskje til og med to... og det vil fremdeles väre inn i det ukjente. Men heldigvis ikke alene.

Ingen kommentarer: