søndag, april 17, 2011

"Hva vil du jeg skal gjöre for deg?"

Forunderlige Gud :-) Jeg har värt så urolig i kveld, og hodet er proppfullt av tanker. Kjenner sorg ... og er litt redd egentlig - for framtiden. Jeg er glad for at jeg tror på en Gud som hörer bönner uten ord også, for i dag er det vanskelig å finne dem. Ja, jeg innrömmer at det er vanskelig å be direkte også.

Men vet du hva? Det er ikke förste gang jeg har opplevd det jeg erfarte i kveld;
Når jeg har problemer med å söke Gud, er det akkurat som om Han söker meg. Å det gjör han fordi han har lovet meg (og alle som tror) trofasthet :-)

Midt i min uro, tenker jeg höyt "Hva skal jeg gjöre?!", hvorpå jeg plutselig minnes Jesu ord til den blinde Bartimeus "Hva vil du jeg skal gjöre for deg?" Mitt urolige hjerte kjenner plutselig en varm glede. For jeg vet at Gud spör meg.

Herre, jeg ber om indre ro. Jeg ber om håp. Takk for din trofasthet Gud. Jeg hörte en fin preken i dag, av bror min faktisk :-) Han sa blant annet at du, Gud, ikke holder regnskap over hvor ofte vi faller - alt du vil vite, er om jeg fortsatt tror på deg. YESS, I'm a believer!  Jeg gir deg alle mine urolige tanker (og akkurat i det jeg skrev det, minnet du meg igjen på fil.4;7; "og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare mitt hjerte og mine taker i Kristus Jesus" AMEN

I fred vil jeg legge meg ned for å sove, for du Herre, bare du lar meg hvile trygt. (sa Kong David for maaaaange år siden. I kveld ble de også mine ord)

Ingen kommentarer: