onsdag, april 20, 2011

... lurer på hva hun tenke ..?

I luk.7;36-50 leser vi om en kvinne som setter seg ved Jesu føtter og gråter. Og med sine tårer, vasker hun Jesu føtter, og tørker det med sitt hår. I tillegg salver hun føttene hans med en kostbar salve.

De som satt rundt bordet med Jesus, reagerte på dette. "hadde han visst hvem hun var, ville han ikke tillatt dette..)

Men Jesus visste. Og han forsvarer henne. Ja, han til og med framhever hennes gode side.


Jeg tenke på henne i dag. Lurer på hva hun tenke på da hun gråt? Det er jo lett å forstå at livet hennes ikke ble som hun hadde tenkt. Jeg har ingen anelse hvorfor hun hadde havnet i denne situasjonen. Men vi ser jo av de andres reaksjon, at hun ikke var en person andre ville være med... i alle fall ikke offentilg.

Kjenner jeg blir så utrolig rørt over at Jesus tenkte så anderledes. Hvilket forbilde! Ja, han er til og med så frimodig å vise hva hun gjorde så mye bedre enn han - som i utgangspunktet var vellykket.

Jeg er så glad for det. Er du blant dem som kjenner deg ... mislykket? Eller merker at andre måtte mene det..? Sett deg "ved Jesus føtter" og gråt ut dine tårer. Han tilgir, elsker, støtter, gir nytt håp - ja, han peker ikke lenger på det som er dårlig, men framhever det som er bra :-) Det gjorde han med denne kvinnen.

Jesus, jeg elsker deg. Takk at jeg alltid får være ved din side. Og du har lovet trofasthet tilbake.

1 kommentar:

Siw sa...

"gråtende kommer de, med ydmyk bønn; Jeg leder og fører dem til bekker med rennende vann, på jevn vei der de ikke snubler" Jer.31;9