mandag, april 18, 2011

.. tenk om jeg var ..

Vet ikke hvem som skrev denne sangen, en sang fra min barndom :-)  Den gjorde inntrykk den gangen, og siden har den dukket opp i meg av og til.

Her en dag var jeg lei meg, og da tenkte jeg på
om jeg kunne få väre noe jeg ikke er nå.
Noe nytt vil jeg väre, bare ikke meg selv
for da kanskje kunne alltid väre så vel

Tenk om jeg var en fugl oppi treet,
jeg ville synge hele dagen, sangen om reiret
hvor jeg har lagt mine fuglunger små
jeg ville synge om solen, og himlen så blå

Tenk om jeg var en blomst utpå engen
jeg ville blomstre hele dagen, for fattig, for rike
Blomstre for barna og alle som vil
de kunne se at jeg hörer en skapermann til

Men jeg ble skapt til å väre et barn
av en Fader så god, med en kjärlighet varm
til å gledes ved livet og ved alt som er til
derfor synger jeg lyklig, for jeg hörer Ham til


Livet tar visst ofte svinger vi ikke helt hadde tenkt, og det hender jeg önsker at ting var anderledes - at jeg var anderledes... Da glemmer jeg visst hvor godt jeg har det, og hvor heldig jeg egentlig er.

Ingen kommentarer: