onsdag, mai 04, 2011

... hvorfor er du full av uro ..?

Det er salmisten som spör seg selv, i Salme 42 og 43

Hvorfor er du full av uro, min sjel,
hvorfor stormer det i meg?


Salmisten stopper ikke der. Han kommer med et godt råd til seg selv;

Vent på Gud! For enda en gang
skal jeg takke ham, min frelser og min Gud.


Jeg tror salmisten har erfart dette för - at Gud er der, også midt i all uro. Styrker, tröster, bärer igjennom, gir nyt mot - gjenoppretter
Det er også min erfaring. Men akkurat som salmisten, kommer uroen likevel. Som om jeg skulle ha glemt liksom... Herre - jeg er redd ... for framtiden. Men jeg vet jo at du også er der - til og med för meg. Kan du hjelpe meg i å finne hvile?

Min sjel er full av uro,
derfor lar jeg tanken gå til Deg

For gjennom Jesus, kaller du på meg - gjennom de hjertegode ordene
"kom til Meg dere sóm strever og bärer tunge byrder, og Jeg vil gi dere hvile"
og som Paulus underviste;
"Vær ikke bekymret for noe! Men legg alt dere har på hjertet, fram for Gud. Be og kall på ham med takk! Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus"


Min sjel er full av uro,
derfor lar jeg tanken gå til Deg

Amen

Ingen kommentarer: