fredag, mai 06, 2011

stor tillit

Jeg fikk en kommentar i bloggen min i dag som gjorde meg så rört og glad! En påminnelse jeg trengte mitt i den uro jeg har kjempet med i det siste. Det var en kommentar fra DagA, til Salme 139

"Avslutningen av denne salmen er vel noe av det sterkeste tro og tillit til Gud jeg har sett.
" Ransak meg Gud og se om jeg er ...!"

Han er så sikker på Guds kjærlighet at han ber Gud ransake seg og se hvordan det står til. Han vet at selv om noe skulle være helt ut på jordet vil Guds kjærlighet overgå alle feil og justere det."


Det har jo värt min trygghet hele tiden, egentlig. Men så glemmer jeg det i blant. Dette at Gud elsker betingelseslöst. Det at jeg kan väre 100% meg, med både gode og dårlige sider... for Gud vet jo alt likevel. Ingen grunn til å pröve å skjule en gang.
Men det ble enda sterkere å tenke på at Gud ikke bare VET, men også ELSKER på tross av. Det er jo dette som gir oss frimodigheten som salmisten her har. Og som igjen blir en hjelp til fornyelse eller gjeopprettelse. Ikke pga tvang eller krav, men drevet av kjärlighet.

Tusen takk for påminnelsen DagA. YESS, dette er den Gud jeg tror på!

You are my hiding place

Ingen kommentarer: