tirsdag, juni 28, 2011

gå til hobbyisten :-)

Tanker og fölelser har kjört berg- og dalbane den siste tiden. Jeg har hatt gode velsigna dager, og dager så mörke og tunge. Denne helgen har värt .. av det tunge slaget. Har kjent meg misslykket. Det var jo ikke slik det skulle gå... og hvordan blir egentlig framtiden?
Midt i mine grublerier fikk jeg en morsom tanke. Når jeg i blant mislykkes med det jeg skal lage, hender det at jeg blir overrasket over reslutatet. Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt, og noen ganger blir det til og med bedre. Gjennom noen feil, har jeg plustelig fått noen nye idéer.

"gå til pottemakerens hus" sa Gud til profeten - som så hvordan de ödelagte krukkene ble formet på nytt, til nye flotte krukker.
"Gå til hobbyisten, og se hvordan mislykkede ting plutselig blir til no overraskende nytt" :-)

Jeg mislyktes her - men legger likevel min framtid i Guds hender. Jeg kan fremdeles lykkes i mangt.

Ingen kommentarer: