søndag, juli 17, 2011

Nådens gåte

"I morgen skal jeg begynne et nytt og bedre liv" Det er en setning jeg har sagt noen ganger... og tenkt enda flere ganger. Tema kan variere noe, men det handler i alle fall om at noe ikke er bra og absolutt må bli bedre. Kan vel røpe at det ofte handler om helse... enten i ånd, kropp eller sjel. Ofte alle tre samtidig :-)

Jeg har vært litt fortvila over meg selv i blant. Og denne gangen har lengselen min vært sterkere. Jeg vil så gjerne! Så kom tvilen... hvordan kan jeg bli bedre? Hvorfor skulle det bli lettere denne gangen? Det burde jeg gjøre, og det burde jeg gjøre, og det burde jeg i alle fall gjøre.... sukk.

Så leste jeg i denne boka da, "nådens gåte" og ble minnet om det igjen. Det som er så lett å glemme. Det hele starter med NÅDE. Altså helt fra skretch. Ikke bare en gang. Men hver dag faktisk. For ikke nok med at det hele starter med nåde, det hele foregår i nåde!

Det er så lett å glemme. Både for meg selv - og når jeg ser på andre. Eller når andre ser på meg...

Libera - amazing grace


Ingen kommentarer: