torsdag, august 25, 2011

I dag tror jeg noe godt kommer til å hende :-)

Sitatet i overskriften kommer fra en preken av Joyce Meyer jeg hørte på morgenen i dag. Jeg smilte da jeg hørte det, for det ga en go følelse. Selv om jeg visste at det var den viktigste grunnen. Å skape optimismen. Styrke mitt indre. Ja, selve troen!

Hun snakket også om at hun ville tro - uansett hva som hendte. Hun ville tro. Om hun så skulle dø uten å oppleve det hun trodde på, hun skulle tro!

Det minnet meg om min egen opplevelse. I en litt annen sammenheng. Jeg har blitt spurt "tenk om du tar feil?" og jeg har svart at jeg aldri kom til å angre likevel. For troen (og dette nevnte også Joyce Meyer) troen gir meg så utrolig mye godt gjennom alt jeg møter. Den er BRA for meg. Kjenner jeg blir glad av å skrive det til og med (leer)

Hun nevnte Abraham og Sara som ventet på sin Isak - til og med når det egentlig var alt for sent. Og han kom. Og hun nevnte Josef, som trodde at Israel skulle ut av Egypt igjen. "Om jeg skulle dø før det skjer, ta med mine døde ben ut av Egypt" - det gikk 400 år... og de tok med hans ben :-) Snakk om tro... 

I dag kommer det til å hende noe bra :-) Yess, en ny dag for Gud og meg :-) Gleder meg jeg (leer)

"Jeg tror, jeg tror, jeg tror på Jesus!"

Ingen kommentarer: