lørdag, august 20, 2011

Tid til å ta imot

Jeg gikk en fantastisk tur i dag. En drøy mil faktisk, i hurtig tempo. Jeg hadde med kamera, så jeg tok meg tid til å stoppe noen sekunder om jeg fant noe som gledet meg ekstra :-) Vil du ta en titt? Før jeg viser bildene, har jeg lyst til å sitere min søster "Når jeg ser på dette skaperverket, tenker jeg at Gud må ha et vakkert sinn"











Det var når jeg tok bildet av denne benken - og skulle til å stresse hjem igjen at tanken slo meg;
"Her blir jeg grepet av vakker natur, og en flått benk jeg kan hvile på, også tar jeg meg ikke tid?" Jeg trengte det jo! Ja, jeg gledet meg til og med over at stedet fantes. Og over hva jeg kunne gjøre her. Og likevel, uten å tenke, skulle jeg stresse hjem...

Jeg satte meg ned, og nøt utsikten og hvilen. Da kom en ny tanke. Jeg har følt meg så åndelig tom i det siste. Det har vært vanskelig å fokusere. Jeg har rett som det er, kjent en glede over Guds nåde. Over hans trofasthet. Over det å få være hans barn. Men alle tanker, alt som har hendt, alt jeg må gjøre, alt jeg grubler og bekymrer meg for..... gjør at tiden bare flyr. Jeg tar jeg ikke tid til å sette meg ned og virkelig ta imot! For det er alt som skal til. TA I MOT. Så jeg gjør det nå - i stor takknemlighet til min skaper :-)

Ingen kommentarer: