mandag, september 05, 2011

... det gode jeg vil ...

Det gode som jeg vil, gjør jeg ikke, og det onde som jeg ikke vil, det gjør jeg. (Rom.7;19)Ja, sånn er det ... Jeg vet hva jeg vil, og gjør det ikke. Jeg vet hva som er best for meg, og vraker det..?

Akkurat nå tenker jeg på Gud. Det er så absolutt best for meg å bruke mer tid på Gud. Ikke fordi jeg MÅ, men fordi det virkelig er best for meg...

Det der hørtes vanvittig egoistisk ut?! Skal jeg bruke mer tid på Gud for MIN skyld? Eller skulle jeg også tenke på at jeg burde bruke mer tid på Gud for GUDS skyld? Han som elsker meg så høyt, som er trofast gjennom alt, som gir så mye - enda han får så lite tilbake...

Kan jeg virkelig kalles rettferdig?
Nopp - det har jeg aldri vært. DHÅ minnet meg nettopp på at jeg ikke er rettferdig. Jeg er rettferdiggjort :-)  pga det Jesus gjorde. HAN ble såret for mine overtredelser. Straffen lå på ham for at jeg skulle ha fred...

Ikke lett å forstå. Jeg velger likevel å ta imot nådens gave, og huske på at jeg er rettferdiggjort. Jeg greide det ikke - men HAN greide det for meg.

Ingen kommentarer: