fredag, september 23, 2011

toner rett til hjertet

Bare helt tilfeldig (eller fra Gud til meg :-) dukket denne sangen opp på min youtube. Også jeg som i går satt og kjempet litt med tankene mine med frykt og uro.

Jeg har jo virkelig kjent Guds omsorg den siste tiden. Har alltid kjent det da, men spesielt den siste tiden. Alt har lagt seg til rette, og jeg har blitt overrasket over alt det gode som har hendt.

Men den siste uka har jeg som sagt kjempet med frykt og uro igjen. Følt jeg ikke får ting til som jeg skal, og vært redd for hva andre måtte tenke og mene. Redd for at andre skal bli skuffet osv.

Jeg fant fram bibelvers til tema og ba om stykre. Kjente også at det gradvis kom. Gud er god. Da jeg våknet denne morgen dukket altså denne sangen opp. Er det rart jeg kjenner Guds omsorg i min hverdag? Helt tilfeldig mener du? Ja, det kan godt hende - men duverden så godt det er å tro at det er en Gud med farshjerte som står bak alt det gode som hender meg. Og så godt det er å tro på en Gud som er med meg med styrke, oppmuntring, omsorg og tilrettelegging når alt det vanskelige kommer.

Si hva du vil - jeg tror!! Han er min frelser, far og Gud!

http://www.youtube.com/watch?v=e2HMBVCghHs&feature=feedrec_grec_index
(Ja, det er min bønn)
http://livetiordet.blogspot.com/2008/01/fri-fra-frykt.html
(takk for ditt ord Herre)

Ingen kommentarer: