torsdag, desember 01, 2011

Livets består av mange øyeblikk

På vei til jobben i går, møtte jeg tre gutter i 10-11 års alderen. De var på vei til skolen, og en av de tre sang og underholdte de to andre. Han utstrålte en slik glede og hadde det virkelig moro. De andre to var litt mer tilbakeholdne og syntes kanskje det hele var litt småpinlig. Men det brydde ikke denne gutten seg noe om. Han bare lo mot dem og sang videre. Da jeg nærmet meg dem, aplauderte meg og smilte mot denne gutten og sa "En herlig glede!" Gutten smilte tilbake og løftet hånda si til "give me five" og jeg svarte med å gjøre det samme. Vi klappet våre hender sammen i det vi passerte hverandre også sang han videre. Jeg hørte ham nå bak meg og kjente en varm glede spre seg i hele meg. Hele veien til jobben måtte jeg smile og le om hverandre med tanken på denne gutten og dette øyeblikket. Så liten hendelse, men så stor velsignelse.

Dette fikk meg til å tenke på gutten å matpakka (Matt.14). Den var liten, men ble likevel til velsignelse for veldig mange.

Så dagens oppfordring blir å samle på alle sånne små velsignelser. For de dukker opp med gjevne mellomrom. Ta vare på dem.
Og enda viktigere - spre mange sånne gode øyeblikk. Du syntes kanskje det er lite, men det kan gjøre mer enn du tror!!

Ingen kommentarer: