søndag, januar 22, 2012

Hadde du visst ...

Dagens ord på bibel.no er min absolutte favoritt ... tror jeg (ler) Ja, jeg ler fordi jeg jo har mange favoritter da. Men denne historien elsker jeg virkelig. Av flere grunner. Jeg har skrevet om henne før. Om du vil, kan du lese den her

"Finn nøkkelordet" er bibel.no's utfordring. Og for meg er det dette; "Kjente du Guds gave, og visste du hvem det var som ber deg om drikke, da hadde du bedt ham, og han hadde gitt deg levende vann"
(Be så skal du få! er ett av Guds løfter :-)

"Hadde du visst - så hadde du bedt - og fått"

Dette minnet meg om undervisningen vi har hatt de siste ukene i kirken vår. Paulus sin bønn "Måtte ditt hjertes øye få lys, så du ser hvilket håp du er kalt til" For det er jo når vi vet - når vi ser muligheten - at vi lenger og ber.

Hadde du visst - ja DA skulle du sett altså (ler)
Du kan få vite. For Han har gitt oss Den Hellige Ånd som åpenbarer for oss. Jeg lengter etter å lære mer. SE mer. Vite mer. Jepp, det gjør jeg!

 "Men talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen skal sende i mitt navn, han skal lære dere alt og minne dere om alt det jeg har sagt dere." (Joh.14;26)

Ha en finfin søndag! :-)

4 kommentarer:

spirea sa...

Nå har jeg vært innom bloggen din noen ganger, og vil bare si takk. Takk for alt du deler, for at du skriver så vakkert og for at du lar deg selv bli brukt av Gud for å glede, oppmuntre og hjelpe andre. Takk - og Gud velsigne deg videre! klem

Mia sa...

Hei!

jeg er så enig, så enig! Hadde vi forstått kraften som ligger i Guds løfter, hadde vi virkelig forstått!! Ja da skulle vi sett et folk som reiste seg og som viste igjen i terrenget:) Og det har jeg jammen tro for at vi skal se også i tiden fremover, det blir et spennende år 2012!

Ha en velsignet uke:)

Klem fra Mia

heidi sa...

Så fin blogg du har. Her skal jeg jammen komme igjen. Masse godt for hjerte og tanker her. Klemmer fra meg

Siw sa...

Tusen takk :-)