søndag, februar 12, 2012

jeg og mitt ... ego ..

Skulle ikke skrive om sånt vøttø ... jeg og mitt ego..?! :-(
Men jeg må innrømme det. Jeg ramler i den fella rett som det er. Ikke det at jeg bare tenker på meg selv og ikke bryr meg om andre. Nei, jeg tenker absolutt på andre også. Det er bare det at ... jeg så ofte ramler tilbake til tanker som kretser rundt ... meg ..

Også når det gjelder mitt forhold til Gud. Alt han har gjort for meg, alt han kan gjøre for meg, alt han vil gjøre for meg, at han elsker meg og har planer for meg osv. Skjønner du..?

Ikke missforstå meg. Jeg elsker min Gud. Skulle bare mangle - med tanke på hva han har gjort for .. meg .. (ler)

Men i dag måtte jeg stoppe opp, da sangen til Arnold Børud runget ut i min stue

Jeg vil glede ditt hjerte Jesus, legge ned alt som er av meg
Ikke søke min egen lykke, leve helt for å glede deg

Tilgi meg min egosentriskhet, at jeg har mistet din kjærlighet
Jeg trodde at du var til for meg, men nå er jeg til for deg
Jeg vil glede ditt hjerteJesus, legge ned alt som er av meg
Ikke søke min egen lykke, leve helt for å glede deg

Jesus jeg vet hvilken nød du har, du lengter etter et bønnesvar

Vi skulle vise din herlighet, i enhet og kjærlighet
Jeg vil glede ditt hjerteJesus, legge ned alt som er av meg
Ikke søke min egen lykke, leve helt for å glede deg

Jeg måtte spille den om og om igjen, og kjente hvor sant det var. Min lengsel er mer enn å få! Den er så absolutt også å gi.
For ikke å snakke om hvor viktig det er i en relasjon, at det går begge veier.

Tilgi meg Herre, at jeg så alt for ofte tenker på meg... Jeg elsker deg jo :-)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Siw ! Tror ikke det er noe galt i å bli elsket av Gud. Både å ta imot Hans kjærlighet og så gi den videre, må være helt i samsvar med Guds ord. 1 Johannes 4,19 Vi elsker fordi han elsket oss først. Tror ikke vi kommer lenger , enn å være en "måne" , ikke noe lys i oss selv, men når solen skinner på oss, kan vi reflektere solens lys. Bjørn

Spirea sa...

Den sangen er nydelig! jeg har hørt den mange ganger, og den er virkelig til ettertanke.
men du, det er lov å tenke på seg selv innimellom. Faktisk er det jo ganske viktig å klare å like seg selv...Jesus sier det til og med "elsk deg selv" - også elsker Han oss minst like mye, tross vår egoisme. Og det er godt å vite og hvile i.
Takk for nydelig kommentar inne hos meg også. Ønsker deg en herlig uke videre, skjønne du! klem