onsdag, mars 21, 2012

Bli sterke i Herren

Joyce Meyer har skrevet en bra bok, med tittelen "kampen om ditt sinn" - og de fleste kan vel være enige i at det er akkurat der kampen foregår - i tankelivet. Kampen mellom det gode og det onde. Valgets kval. Ja, ikke bare det. Hodet er fullt at tanker og følelser, på godt og vondt.

Jeg har det bra, absolutt! Men jeg innrømmer også at jeg har noen runder i blant, der tankene går helt i stå... jeg blir sårbar og temmelig sliten. Og alt for åpen for negative tanker.

Jeg fikk en aha-opplevelse i dag, da en mann snakket om fotball-laget Rosenborg. "Det går dårlig for dem for tida. De må gjøre noe med forsvaret! De har sluppet inn for mange mål"

Plutselig smilte jeg over hele fjeset, og kjente kamplysten komme "Jeg må gjøre noe med forsvaret. Jeg har sluppet inn for mange mål!"
Til slutt: Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! Ta på Guds fulle rustning, så dere kan stå dere mot djevelens listige knep. For vår kamp er ikke mot kjøtt og blod, men mot makter og åndskrefter, mot verdens herskere i dette mørket, mot ondskapens åndehær i himmelrommet. Ta derfor på Guds fulle rustning, så dere kan gjøre motstand på den onde dag og bli stående etter å ha overvunnet alt. Stå da fast! Spenn sannhetens belte rundt livet og kle dere i rettferdighetens brynje, stå klar med fredens evangelium som sko på føttene. Hold alltid troens skjold høyt! Med det kan dere slukke alle den ondes brennende piler. Ta imot frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord. Gjør dette i bønn, og legg alt fram for Gud! Be alltid i Ånden! Våk og hold ut i bønn (Ef.6;10-19)

Så når neste pil kommer, skal den bomme! Jeg ligger i trening for et sterkere forsvar. Jeg ber!

Ingen kommentarer: