onsdag, mars 28, 2012

Gud er en god Gud

Jeg har kjent meg såååå velsigna de siste dagene. Klart de herlige vårdagene har gjort sitt, men det er mer enn som så! Jeg kjenner meg så glad over Guds kjærlighet og omsorg. Jeg har hørt en del undervisning om dette i det siste - og det er så absolutt noe jeg har opplevd selv også. En god og trofast Gud, som er med meg gjennom alt jeg møter - av både glede og sorg.

Og jo mer jeg ser av Guds kjærlighet, jo mer får jeg lyst til å leve slik Gud vil. Det er de som tror at det å være en kristen handler om bud og regler og enorm dårlig samvittighet. Ja, det er til og med en del kristne som strever med akkruat det. De ser ikke at Gud er en kjærlig og omsorgsfull Gud, som mer enn gjerne tilgir og gjenoppretter og veileder på nytt igjen. Det handler ikke om likegyldighet, men om en kjærlighet som driver til omvendelse. DET er noe helt annet enn dårlig samvittighet. Det handler mer om lengsel rett og slett. Og en trygghet om at Gud elsker - uansett. Da får jeg lyst til å prøve på nytt igjen. Tenk for en fantastisk Gud vi har!

Jeg sang i kveld "Gud er en god Gud, full av barmhjertighet. Fra evighet til evighet varer Hans nåde" Jeg kjenner meg så rørt og glad over å få være en av dem som tror på en slik Gud.

"Herre, hjelp meg til å bli enda bedre på å formidle dette videre. Hjelp meg å se og benytte anledinger som måtte komme. For du lengter etter at flere skal SE at du er en GOD GUD"


Ingen kommentarer: