lørdag, mars 03, 2012

.. størst av dem er KJÆRLIGHET

Egentlig var det bare tilfeldigheter som fikk meg til å tenke på en helt bestemt bloggpost jeg skrev for noen år siden. En som skrev følgende tekstmelding "Husk at kjærligheten overvinner alt"

Jeg fant fram denne bloggposten, og den gjorde meg glad. Min egen post (ler) Men sånn er det. Når jeg går tilbake i bloggen, og titter litt på det jeg har skrevet - hender det rett som det er at jeg blir både inspirert og glad. Ja, det hender til og med at jeg blir overrasket og tenker "åssen kom jeg på detta..?"

Tema "kjærlighet" er jo stort, og viktig. Jeg fikk lyst til å ta en mimrerunde om akkurat dette - og ta fram gamle poster som handler om akkruat det. Hvem vet? Kanskje jeg trenger disse påminnelsene?

Jeg starter med denne første, som jeg mimret over i dag "Tåler kjærligheten alt?"

2 kommentarer:

Cecilie sa...

Mange ganger når vi skriver tror vi at det er bare egne tanker og følelser, men ofte virker Gud gjennom fingrene akkurat som du og jeg tenker med fingrene. Mens vi skriver, setter Gud de rette ord og tanker sammen, de små impulsene er som drypp av dogg fra himmelen. Vi merker det ikke alltid der og da, men de ordene bringer trøst, oppmuntring og håp inn i våre liv. I ettertid kan vi ofte lese hva vi skrev og bli forundret- Gud var der, jeg bare merket det ikke...

Gleder meg til å lese gjennom de postene du har lagt ut etter denne!
Velsigna god søndag til du! Klem fra Cecilie

Siw sa...

Kjenner meg igjen i den beskrivelsen ... Ja, jeg tror på dette :-) Gud velsigner deg også!