mandag, april 30, 2012

Enkel tro

Enkel tro og barnslig bønn
til min Gud i himmelen.
Hender løftet til Deg Herre
som meg livets vei vil lære.
Svak jeg er o Herre kjær
vær min styrke, led min fot
Tape kan jeg ikke her
jeg seirer i Deg min Gud



"Uten at man blir som barn" sa Jesus "kommer dere ikke inn i himmelriket" (Matt.18;3) En barnslig tillit til Gud, rett og slett.

Jeg har det, og er glad for det. Det betyr ikke at livet er enkelt. Jeg innrømmer at det i blant er mye som forvirrer meg. Men midt i det hele, er jeg i Gud. Gud er personlig, og han vet akkurat hva som skal til for å nå inn til meg. Høyst sansynlig er det noe helt annet han gjør for å nå inn til deg.

Jeg tror vi kan vokse, og at vi utvikler oss forskjellig. Vi har hver våre områder. Hvert vårt kall. Men utgangspunktet - selve starten, tror jeg er det enkle. Det å vende om til Gud og si "Her er jeg" så tar han imot. Det er jo det han lengter etter.

Jeg gikk en skogtur i dag, så teppene av hvitveis, løvet som spretter og fuglene som synger. Finnes det noe sted man kjenner seg nærmere Gud..? Midt i hverdagens stress og utfordringer, kan tankene bli mange og krevende. Mens jeg gikk innover i skogen, kjente jeg plutselig en boblende glede over at Han er nære. Det gjorde rett og slett godt å slippe taket i alt det andre akkruat da.



http://www.youtube.com/watch?v=fdJtqJSJHw4&feature=related

Og så er jeg klar igjen, for nye tak. I dag starter en ny uke.

3 kommentarer:

Spirea sa...

Her er det utrolig lenge siden jeg har vært innom!! Men nå har jeg sittet og oppdatert meg litt. Utrolig fin blogg dette er, den må jeg få lagret i bloggrullen min. Og dette innlegget var nydelig. Herlig å gå i naturen - og kjenne på Guds nærvær. Også er det godt å vite at Gud tar oss i mot uansett hvordan vi er eller hva slags bakgrunn vi har... :) Ønsker deg en nydelig uke videre. Klem

Spirea sa...

Sånn, da er du lagret i blogglisten min - håper det er i orden :)

Siw sa...

Takk for oppmuntringen :-)