onsdag, mai 23, 2012

Gud har tro på deg!


Jeg har trodd på Gud hele livet. Og jo eldre jeg har blitt, jo mer takknemlig har jeg blitt for akkurat det - at jeg er så heldig å få tro på en god Gud!

Han er stor og mektig, full av kjærlighet og nåde.
Jeg ser for meg hvordan kong David følte seg litt liten, da han lovpriste sin (vår) store Gud og spør seg selv "Hva er da et menneske..?"

Jeg føler meg liten i blant ja! Kommer til kort, bommer og feiler. Hvem er da jeg..? Jeg smiler fort igjen, for jeg begynner å kjenne min Gud. Det er ikke bare en jeg tror på. Nei, tenke seg til, så er det også en Gud som har tro på meg. På lille meg.

Gideon følte seg også liten. I tillegg var han fra den minste stammen (som han sa) Hvem var vel han liksom..? I Guds øyne var han noe helt spesielt. Før noe som helst hadde hendt, kalte Gud ham for "sin djerve kjempe" :-) Det skulle vise seg å bli sant - men allerede FØR det hendte, var han akkurat DET i Guds øyne.

Så vær frimodig! Gud har tro på deg :-)

Ingen kommentarer: