tirsdag, mai 29, 2012

Hvordan har du det..?

Jeg fikk en mail i går, som surrer og går i tankene mine. Jeg tenker så mye både på hun som sendte meg mailen, og på min egen historie. Aller mest tenker jeg på henne! For hun er midt i følelsesmessig kamp... bl.a. uroen for det å være alene.

Visste du at ca en fjerdedel av den voksne befolkningen er enslig? Om du er en av dem, hvordan har du det?

Jeg har vært alene i ett år nå. Og endelig kan jeg si at jeg har det sååå godt! Men det har vært en prosess å komme dit. Jeg har hatt mange sørgedager i året som har gått. Sorg over at vi ikke fikk det til. Sorg over å være alene. Kanskje jeg er heldig som i dag kan si at jeg trives som enslig?

Det betyr ikke at jeg aldri kjenner savnet. Vi er jo skapt til å være to. Men det å være enslig betyr så absolutt ikke at livet er mindre verdt! Det er så mye LIV vi kan nyte også alene! Når de tunge dagene kommer, sier jeg til meg selv "å være to var ikke problemfritt det heller - så det å ha tunge dager i blant, er helt normalt"

Og en ting til; å være enslig er langt i fra det samme som å være ensom :-) Jeg har mange stille kvelder, jeg innrømmer det. Men jeg har også mye moro med både familie og venner, og andre aktiviteter.

Midt i tankene som surrer, kjenner jeg også en stor takknemlighet til en TROFAST Gud. Gjennom hele livet har han vært der, og hans løfte om alltid å være der, er sant. Jeg trenger aldri å være redd for det. Jeg smiler ved tanken på hvor god Gud er, som står ved min side uansett hvordan dagen min er, eller hvordan jeg er.... Han gir ikke opp!

Jeg føler virkelig med deg som sørger og kjemper med det å være alene. Jeg vet det gjør vondt. Jeg ønsker for deg at du finner gleden, og leter etter mer enn det å finne en partner.
Jeg unner deg selvsagt å finne en å dele livet med, men husk å nyte livet underveis! For livet er NÅ, ikke siden :-)

Ingen kommentarer: