mandag, juni 18, 2012

fotspor her og der ...

"Fotspor i sanden" er for mange, gode og velkjente ord. Men sant og si, så er livet litt mer enn å gå langs stranda! Det var mens jeg hørte denne sangen at jeg plutselig tenkte;


Hvordan kunne veien bli slik, enda Du alltid var med? Hører du skuffelsen i setningen..? Jo, livet tok noen svinger jeg helst skulle vært foruten. Men sangen er virkelig sann likevel. Du finner ikke våre spor (Guds og mine) langs stranda. Men, du finner dem alltid der jeg gikk. Også langs de svingene jeg helst ikke skulle gått... Hvordan kan jeg vite det?

Vet du - det har ikke alltid vært slik at jeg visste det der og da. Akkurat som i "Fotsporene" trodde jeg at jeg var alene i blant. Men hver gang oppdaget jeg at Han likevel hadde vært der. Jeg kan ikke helt forklare hvordan - bare at jeg erfarte det.

Kanskje du ville tolket ting på en annen måte enn jeg, og sagt at det hele dreide seg om flaks og følelser. Men jeg tror det var mer enn som så. Jeg velger å tro på Guds omsorg. Det gir stor trøst og godt håp, både for dagen i dag og for framtiden.

Hvor går veien nå? Jeg vet ikke. Jeg har noen tanker, noen undringer, noen "kanskje det?" Med et smil kom jeg på de gangene Gud overrasket meg. For et drøyt år siden tok veien en overraskende sving - fra mørke skogen til åpen eng. Guri, jeg har det så bra at jeg har lyst til å grine! Av takknemlighet selvsagt.

Herre - jeg ber for resten av veien som du og jeg skal gå. Takk for at du alltid vil være der! Hjelp meg i de valgene jeg skal ta! Herre, måtte livet mitt bli mer enn bare mitt... Du ser hva jeg ønsker, hva jeg av og til drømmer om. Du ser også hvor lett drømmene bare forsvinner, eller legges på "vent"...

Hva jeg drømmer om? Først og fremst å få være til velsignelse for andre rundt meg. For hør hva Paulus forteller om hva vi har fått (2.Kor.9;8)
Og Gud er mektig til å gi dere all sin gave i rikt mål, så dere alltid og under alle forhold har det dere trenger, ja, har overflod til all god gjerning.

3 kommentarer:

jesuskvinne sa...

Herlig du er skjønningen!

Må Herren gi deg det ditt hjerte ber om!

Guds fred og velsignelse!
Klem fra Cecilie

Siw sa...

Visst er Gud god Cecilie?! Jeg tror både du og jeg deler samme erfaring som Johannes, der han beskriver seg selv som "den Herren hadde kjær" :-) Det er så ufortjent, og likevel så godt!

Kong David hadde også et nydelig vitnesbyrd i salme 18;

"Han rakte hånden ut fra det høye og grep meg,
drog meg opp av det dype vann.
Han berget meg fra min mektige fiende,
fra motstandere som var for sterke for meg.
De gikk imot meg på ulykkesdagen,
men Herren var en støtte for meg.
Han førte meg ut i åpent land og fridde meg ut,
for han har meg kjær"

jesuskvinne sa...

Han er alltid trofast og vi kan virkelig i stemme i sammen med David.

Guds nåde er en fantastisk ting, tenk at Gud ser på oss med velbehag og godvilje? Og det etter alt vi har funnet på... det er nåde det!

Kjempeklem til deg :)