tirsdag, juni 12, 2012

Kveldsbønn

Gud, jeg takker deg
for at du alltid er nær meg, i alle ting
hver dag og hver natt
Jeg takker deg for gaver i ditt skaperverk,
for liv og felleskap
Jeg takker deg for dine særskilte velsignelser
denne dagen ...  (sitat fra "din rytme, din bønn" av Ray Simpson)

Jeg kjenner meg så glad og takknemlig når jeg tenker på det nå, oppmuntrende ord jeg fikk, godt felleskap jeg fikk kjenne. Så takknemlig for at jeg har det så godt - både her jeg bor og der jeg jobber. Jeg kjenner meg så velsigna! Åå måtte de rundt meg få merke det, og bli velsigna tilbake!!
Jeg ber for dem Herre - bevar dem, og velsigne dem rikelig!  (Siw)

Herre, hjelp oss
å vokte våre ord
å overvinne fiendskap med kjærlighet
å skape fred i kjærlighet til Livets konge

Dyp fred fra de rullende bølgene være med oss
dyp fred fra luften som strømmer
dyp fred fra jorden med sin ro
dyp fred fra de skinnene stjernene
dyp fred fra Fredsfyrsten   (sitat fra "din rytme, din bønn" av Ray Simpson)

--------------

Disse keltiske bønnene gjør virkelig noe med meg! Når hele skaperverket er med, gjør det Gud stor! Han er ikke bare mektig i bakgrunnen - Han ER  hele universet. Og med sitt skaperverk velsigner han oss. Hele jorden synger Hans lovsang.

Ingen kommentarer: